Penang Island - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Lonneke & Virgil - WaarBenJij.nu Penang Island - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Lonneke & Virgil - WaarBenJij.nu

Penang Island

Door: Lonneke & Virgil

Blijf op de hoogte en volg Lonneke & Virgil

17 Oktober 2012 | Maleisië, Langkawi Islands

Hallo allemaal,

We komen net achter iets heel vervelends. Na de vorige keer de foto's op deze site te hebben gezet, zijn we ineens alle foto's kwijt :'( Das echt !@!#$
Het sd-kaartje werkt gelukkig nog wel, dus hopen dat ze toch nog ergens erop staan en dit thuis kunnen herstellen met een of ander programma....

Maar goed, nu de leuke dingen:
We zijn net 5 dagen op Penang eiland geweest. Allereerst hebben we lekker rustig in een hutje op het strand gezeten in Batu feringhi. Van de veranda afstappen en gelijk op het strand staan, wakker worden met uitzicht op zee, heerlijk was dat!
Daar hebben we van de eigenaar ook allebei een voetmassage gekregen. Nog gratis ook! Hij was daar erg goed in. Scheen hij van een chinese master te hebben geleerd.

Na deze 3 nachten wilde we verder om 1 nacht in Teluk Bahang blijven. Daar hebben we de tropical spice garden en butterflyfarm bezocht. Dat was wel leuk. Alleen de rest van het 'gat' was uitgestorven. Allemaal leegstaande hotels en winkels. Dus hebben we het guesthouse vaarwel gezegd (uiteraard zonder ons geld terug te hebben gekregen....) en zijn we naar Georgetown verhuisd. Een heeeeele goede beslissing, want hier was genoeg te doen.

In het weekend heb je overal nightmarkets en dus ook op zondagavond in Georgetown. We zijn little India ingelopen en lekker rustig langs de kraampjes gestruind. Later kwamen we terecht in een eettentje waar alleen maar locals zaten. Hier hebben wel LEKKER GEGETEN!! En geheel india-style met de rechter hand.
Verder zijn we naar de Kek Lok Si tempel geweest. Een hele grote boeddistische tempel met een beeld van .... groot. Een heel groot beeld in ieder geval, haha. Ook zijn we Penang Hill opgeweest, het hoogste punt op Penang. Hier had je een leuk uitzicht en allemaal aapjes lopen, waar je niet te dicht bij in de buurt wilde komen. Brutale dingen.

Vooralsnog een relaxed dagje en een biosje gepakt.
Vandaag aangekomen in Langkawi, dus die verhalen moeten nog ontstaan.

Tot snel

Xx

• 17 Oktober 2012 - 13:02

Mamma N Pappa:

Ooo wat zonde van de foto's, hopenlijk staat ze er nog op. Maar jullie zullen ook wel filmbeelden hebben.
    Dat standbeeld in Georgetown heet KUAN YIN (godin v.d. vergeving) en is 30.2m hoog. Goed van mij hè
    Vanmorgen heb ik een stukje over Pangkor gelezen en moet het een schitterend eiland zijn. Een rondje om het eiland is maar 18km.
    Het chatten van gister vond ik enig.
    Zijn benieuwd hoe jullie de mangrovebossen op Langkawi vinden, ons lijkt dat een hele aparte belevenis.
    In Pangkor moet je ook super lekker kunnen eten, dus lieverds geniet ervan en tot schrijfs, chats oid.
    Knuffels Mamma en Pappa.

• 22 Oktober 2012 - 22:14

Maja:

Oooh jaloers op alinea 2!!!! hahaha!
    Klinkt allemaal heel bijzonder daar. Ben ook benieuwd naar de foto's.
    Hopelijk zijn ze niet foetsie... :(

Geniet er nog verder van!!

Liefs Maja

• 22 Oktober 2012 - 23:50

Bas:

Jullie hebben het daar goed voor elkaar hoor! Wat fijn dat jullie reis (buiten wat foto problemen om) goed veloopt. Maar ik denk altijd maar zo, herinneringen maak je in je hoofd en niet met een camera. Kan niet wachten om de verhalen te horen ipv te lezen! Heel veel plezier nog! Groetjes, Bas.

• 23 Oktober 2012 - 18:51

Harry Brinker:

Hoi daar Lonneke en Virgil,

Tot zover jullie belevenissen gelezen van KL tot aan de steile afdaling. Zo te lezen vermaken jullie je goed. Ik zie wel dat Lonneke een rugzak draagt maar hoe zit dat met jou Virgil?? Blijft ook grappig dat je in "the middle of nowhere" toch weer zoveel landgenoten tegenkomt. Makkelijk contacten maken en kletsen over wat je allemaal beleeft met een lokaal biertje (Wodka?). Dat is pas vakantie of niet dan. Nog heel veel plezier en graag heelhuids terugkomen allebei.

Groeten Harry