Viva Las Vegas!! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Lonneke & Virgil - WaarBenJij.nu Viva Las Vegas!! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Lonneke & Virgil - WaarBenJij.nu

Viva Las Vegas!!

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke & Virgil

10 Mei 2017 | Verenigde Staten, Las Vegas

Op naar Las Vegas met een hele lange rit voor de boeg, van ruim 7 uur rijden. Inmiddels hebben wij een rechter buitenspiegel, die bij iedere hobbel van richting veranderd. Daarom besluiten wij om toch maar even bij een autorepair te stoppen. Daar werd gelukkig de auto graits gemaakt, omdat het maar een kwestie was van een schroefje aandraaien. Dit vermoeden hadden wij zelf al, maar bij de RV zit geen gereedschap, omdat het bedrijf niet wilt dat mensen er zelf aan gaan sleutelen.

Eenmaal gemaakt, hup verder karren. Lonneke is hierna toch maar bij Robin achterin gaan zitten, omdat zo'n lange rit zonder tablet best lang is voor Robin.

En toen doemde daar ineens, midden in de woestijn, een stad op met veel hoogbouw; Las Vegas. Robin had ik inmiddels voor op schoot genomen, zodat ze ook alles goed kon zien. En ze keek haar ogen uit en bleef overal heel enthousiast naar wijzen.
Ons RV-park was een grote parkeerplaats, waar ze aansluitpunten voor water, elektra en riolering hadden gemaakt. Dit behoorde tot Circus Circus Hotel en was aan het einde/ begin van de Strip. Heel slim concept moet ik zeggen, aangezien de rest van de RV-parken een behoorlijk stuk van de Strip af liggen.
Na een heerlijke douche, moesten wij nog iets van avondeten fixen. Wij probeerde via de parkeerplaats een weg naar de Strip geprobeerd te vinden. Uiteindelijk was dit gelukt en kwamen wij voor het hotel Circus Circus uit. Inmiddels was het donker, dus alle verlichting brandde in volle glorie. En Robin werd steeds enthousiaster. Vooral een grote verlichte clown met een ronddraaiende lolly, was helemaal het einde. Deze was ook te zien vanaf onze camper. Verder dan de MacDonalds die naast het hotel lag, zijn wij niet gekomen. Robin hadden wij frietjes beloofd en het was al behoorlijk laat geworden. Ze heeft bijna een hele happy meal naar binnen zitten werken en eenmaal in de buggy was ze gelijk vertrokken. Wij zijn teruggelopen naar onze camper, via een heeeeele lange route door het hotel. Er was dus een binnendoorroute, naar het RV-park, maar wat is zo'n hotel groot. Als je niet goed op de bordjes kijkt of geen richtingsgevoel hebt (al raak je die ook wel kwijt daar binnen), dan zou je er echt verdwalen. Ik geloof dat de hele wandeling door het hotel zeker wel 10 min. duurde, voordat je aan de andere kant weer de uitgang had gevonden.

De volgende ochtend gingen wij op pad om Las Vegas te verkennen. Eerst gingen wij het Circus Circus hotel in. Wat was dit leuk voor kinderen. Op een andere verdieping dan alle gokautomaten, was een heel stuk speciaal voor kinderen. Met een hele arcadehal, allerlei verschillende kermisspelletjes en een podium met circusacts. Dit vond Robin het mooiste. De clown vond ze geweldig en bij de trapeze-act zei ze; dit wil ik ook doen.

Na zo'n kleine 2 uurtjes hier te hebben vertoeft, zijn we de Strip opgelopen. We hebben wel onze ogen uitgekeken en zijn 2 hotels ingeweest. Het gaf ons een heel dubbel gevoel. Aan de ene kant heb je de rijkdom, het 'smijten met geld' en het 'kijk eens hoe luxe wij het hier hebben' . En aan de andere kant weer de daklozen, die staan te bedelen om ook maar iets van eten te kunnen kopen. De hotels waren erg mooi gebouwd en ieder hotel heeft wel iets extra's om mensen te trekken. Maar dit zijn niet de minste dingen. Denk aan, boottochtjes in een gondel van Venetie, een achtbaan, een aquarium, Daarnaast zijn de hotels ook verbloemde shoppingmals met alle dure merken die je maar kan bedenken. De hotels kan je zo in, maar voor de atracties moet je uiteraard veel te veel geld voor betalen (gondelritje $90,- voor z'n drieën).
Halverwege de Strip hadden wij alle glorie wel gezien en zijn wij omgekeerd bij het Belagio hotel met de bekende grote fonteinenshow. Deze was wel de moeite waard om te zien, zelfs bij daglicht. Eenmaal bij de camper aangekomen, was Robin in slaap gevallen en zijn wij in de schaduw gaan zitten met een heerlijk koud biertje. Toen Robin wakker was geworden, hadden wij nog een duik genomen in het zwembad en was het inmiddels etentijd. Na de frisse duik, hebben wij gegeten en nog wat tijdverdrijf gehad in het hotel, waar Robin weer heeft genoten van de circusacts en de bewegende auto's/dieren waar je een kwartje in moet gooien.

Het gevoel wat wij van Vegas hebben overgehouden:
Leuk om een keer gezien te hebben. Maar het is zo erg over de top. Het is een groot atractiepark voor volwassenen. Ze proberen veel luxe uit te stralen, maar als je goed kijkt naar hoe het gebouwd is, is alles zo nep.
Vegas moet je eigenlijk een midweek/week naartoe (zonder kids), met een paar duizend euro op zak, je niet kijkt naar hoeveel je uitgeeft en genoeg te drinken hebt.

Allemaal helemaal moe van alle indrukken, gaan wij de volgende dag lekker weer de natuur in. Op naar alle canyons.

• 13 Mei 2017 - 10:22

Jacqueline:

Leuke verhalen, op naar de natuur

• 13 Mei 2017 - 12:13

Hans En Marline:

Dus het idee wat wij hier van Las Vegas hebben klopt dus wel.
    Geniet ze verder.